אידיבי-שווי הזכויות ביום הראשון למסחר 7.14

שבוע טוב.

השווקים בחו”ל הגיבו בעוצמה לנתוני התעסוקה שהפתיעו לטובה בארה”ב.

מצד אחד מחירי המניות המשיכו לעלות ומדד הדאו ג’ונס חצה לראשונה את רף 17,000 הנקודות, כאשר במקביל מדד ה S&P – מאיים לשבור את רמת 2000 הנקודות.

מצד שני ספגו מחירי איגרות החוב ירידות מחירים (במקביל לעליית התשואות בהן) עקב החששות לתחילת עליית הריבית בארה”ב מוקדם מהצפוי, מה שהשפיע על ירידת מחירי האג”ח בכל העולם, כולל אצלנו שהאג”ח הארוכה 0142 ירדה ביותר מ-0.8% ביום וירידה מצטברת של כ-1.4% בארבעה ימי מסחר.

נתונים אלו גם חיזקו את הדולר שקפץ מול מרבית המטבעות החזקים בעולם, למעט מול השקל כמובן, מולו ירד לרמות שפל של 3.412. בהתאם, היורו נחלש לרמות של 4.641 עקב היחלשותו החדה גם מול הדולר בשווקים הבינלאומיים.

להלן שערי הנעילה של ני”ע שהתקבלו בזכויות של אידיבי פיתוח ביום המסחר הראשון שלהם:

אידיבי פיתוח-מניה  –  450

אידיבי פיתוח אופ’  1-  8.6

אידיבי פיתוח אופ’  2- 19.1

אידיבי פיתוח אופ’  3- 31.4

להזכירכם, בחבילת הנפקת הזכויות הוצעו ני”ע הנ”ל בכמויות ובמחירים הבאים:

13 מניות רגילות של החברה במחיר של 5 ש”ח למניה

9 כתבי אופציה (סדרה 1) ללא תמורה

9 כתבי אופציה (סדרה 2) ללא תמורה

9 כתבי אופציה (סדרה 3) ללא תמורה

סה”כ המחיר ליחידת זכות 65 ₪

סה”כ שווי יחידת הזכות כפי שמשתקף במחיר ני”ע ביום המסחר הראשון הינו

63.82 ש”ח, נמוך ב-1.82% ממחיר מימוש הזכות. זאת בעיקר עקב המשך ירידת המחיר של מניית אידיבי פיתוח והשפעתה הממונפת על מחירי האופציות הנ”ל.

מובן ששווי היחידה עשוי להשתנות בחוזקה עקב שינויים במחיר מניית אידיבי פיתוח.

בעלי השליטה עצמם רכשו ביום המסחר בזכויות 488,159 יחידות זכות במחיר ממוצע של 3.22 ש”ח. כ”כ רכשו בעלי השליטה 402,126 יחידות זכות מנאמני ההסדר עבור כ-8% ממניות אידיבי פיתוח המוחזקות עדיין בנאמנות.

בעלי השליטה מימשו במסגרת ההנפקה את כל הזכויות שלהם כולל הרכישות הנוספות והזרימו סכום של כ-231 מליון ש”ח למימוש הזכויות (לא כולל עלות רכישת הזכויות).

כתוצאה, עלו החזקות בעלי השליטה מ- 53.3% בהון (ובהצבעה) אידיבי פיתוח לפני ההנפקה ל- 57.82% בהון לאחריה ול- 62.54% בדילול מלא (בהנחת מימוש כל האופציות ולא כולל הצעות הרכש).

איך אמורה השפעת הרכש להשפיע על מחיר המניה בטווח הארוך? האם שווי האופציות בשוק מגלם מחיר נוח לרכישה במחיר זה והאם שווי המניה משקף את ערכה העתידי הפוטנציאלי? על כך ארחיב במאמר הבא.

המשך שבוע טוב,

חיים שיבי

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני”ע המוזכרים בו ו/או ני”ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.