השמת בכירים בשוק ההון

בכירים בשוק ההון מגלגלים מדי יום סכומי עתק, פועלים בשוק שעלול להיות תנודתי ואף סוער, חייבים להיות בעלי כישורים ייחודיים כמו גם ניסיון רחב היקף ומגוון וכל החלטה שלהם עשויה להיות הרת גורל עבור לקוחותיהם ובמקרים רבים אף עבור מגזרים שלמים במשק כולו – כך שטבעי יותר להשתמש בשירותיה של חברת השמה שתחום ההתמחות שלה הוא השמת בכירים בשוק ההון שידוע כתחום הדורש מצוינות מוחלטת והתאמה בפינצטה של מועמד למשרה.

מצוינות גבוהה והתאמה מוחלטת

בשוק משוכלל במיוחד כמו שוק ההון, ובפרט בעמדות הבכירות בו, חשובה במיוחד האיכות של מאייש התפקיד, כשבמקרים רבים "טוב מאוד" זה לא מספיק טוב ונדרשת מצוינות של ממש.

אנשי חברת השמת בכירים בעלת ניסיון בהשמה בשוק ההון על המאפיינים הייחודיים לו יודעים בדיוק מה לבדוק אצל כל מועמד ומועמד, כמובן ברגישות המתבקשת לנוכח מעמדם הנכבד וההישגים המקצועיים שלהם אך גם ללא חשש ומבלי להתבטל בפניהם. הניסיון בתחום הוא מרכיב חשוב מאוד – רק כך אפשר לזהות את התכונות החשובות עבור כל משרה בכירה בשוק ההון ואת המינון המדויק שלהן (למשל, תחרותיות גבוהה מאוד אך גם יכולת לשתף פעולה באופן הדוק).

בנוסף, חברת השמת בכירים בשוק ההון מבטיחה התאמה מוחלטת בין התפקידים הספציפיים שהתפנו לבין אלה שיאיישו אותה בסופו של דבר. אם משרות פשוטות יחסית דוגמת טלרים או אנשי מכירות ניתן לאייש גם באמצעות מודעה בלוח דרושים (אבל אחרי תהליך סינון קפדני ומושכל!) הרי שככל שהמשרה בכירה יותר, כך הכישורים הנדרשים כדי למלא אותה בהצלחה ספציפיים יותר, ובמקרים רבים אף ישנם הבדלים בין אותו תפקיד בדיוק בחברות שונות. חשוב שוב לזכור שמדובר בשוק שבו ההבדל בין "טוב מאוד" ל"מצוין" עשוי להתבטא בסכומי עתק מדי יום, כך שאסור להתפשר על איכות המועמד וההתאמה המוחלטת שלו לתפקיד.

השמת בכירים בדיסקרטיות מלאה

מרכיב משמעותי אחר של כל השמת בכירים, ובפרט בכירים בשוק ההון, הוא הדיסקרטיות המוחלטת.

שוק ההון בישראל אמנם התרחב משמעותית בשנים האחרונות, אולם עדיין מדובר בשוק קטן יחסית מבחינת מספר העובדים בו ועוד יותר מבחינת מספר הבכירים. כשאדם בעל משרה בכירה בנישה יוקרתית זו מעוניין לעבור לחברה אחרת, מטבע הדברים נדרשת דיסקרטיות מלאה עקב הרגישות הגבוהה.

חברת השמת בכירים איכותית מאפשרת לבכירים בשוק ההון לגשש את דרכם החוצה מהחברה בה הם מועסקים מבלי לגרום לטלטלות ומבלי להיחשף, דבר שעלול להזיק גם להם וגם למקום העבודה הנוכחי שלהם. בהתאם, גם למי שזקוק לבכירים בשוק הון כדאי לפנות לחברת השמה המתמחה בכך ולהגיע למספר רב של מועמדים מתאימים במיוחד.

חשוב לזכור שכל העובדים בשוק ההון, ובוודאי ובוודאי הבכירים שבהם, ניחנים בשאיפה למצוינות וביכולות גבוהות, ועל כן אינם נוטים להתפשר בעת חיפוש עבודה וגם לא כשהם כבר מועסקים בתפקיד זה או אחר – ועל כן לא יהססו לחפש מקום עבודה אחר אם אינם מתוגמלים כיאות מכל הבחינות.