מבט והמשך מעקב: צ’יפוטל מקסיקן גריל (CMG) ‏31 יולי, 2012

כמו בכל קורס “אסטרטגיות השקעה באופציות בוול – סטריט” אנו בוחנים בין היתר חברות בוול- סטריט הנסחרות במחיר זול או במחיר יקר מבחינת שווי החברה הכלכלי לעומת שוויה בשוק. זאת כמובן על מנת לבדוק באיזו אסטרטגיה כדאי לנקוט באמצעות האופציות ( כתלות בטווח, בסיכון, בסטיות התקן ועוד ) על מניות
בשני הקורסים האחרונים של אסטרטגיות השקעה באופציות וול – סטריט שהעברתי, בין יתר המניות שתומחרו ביוקר (כגון PCLN, AMZN,LULU, GMCR FB ועוד ) להערכתי כמובן , בלטה מניית CMG.מעט רקע על : CMG

חברת צ’יפוטל מקסיקן גריל (CMG) היא חברת בת של חברת מק’דונלדס העולמית (MCD) והבעלים של רשת מסעדות מזון מהיר מקסיקני בארה”ב, המגישה מנות מקסיקניות מסורתיות בוריטוס ונאצ’וס, מגוון סוגי סלטים, מנות בשר ועוף, קינוחים ושתייה חמה וקרה.

לחברה שנוסדה ב-1993 בדנוור, קולוראדו,יש כיום (על פי הדו”ח ל-30.06.12), 1316 מסעדות, מתוכן 1,308 ממוקמות ברחבי ארה”ב, 4 בטורונטו, קנדה, 3 בלונדון, אנגליה ואחת בפריז, צרפת. החברה מעסיקה כיום 31,000 עובדים.במהלך חצי השנה האחרונה החברה פתחה 87 מסעדות חדשות ומתעתדת להשלים פתיחתן של כ – 160 מסעדות במהלך 2012 כולה.

עד לפרסום הדו”ח האחרון מנית החברה שייטה בגבהים לא רציונאליים של 400- 440 דולר למניה.

מחיר זה שיקף שווי חברה ממוצע של מעל 20 מיליארד דולר. בלי להיכנס יותר מדי לנבכי הדו”ח הכספי, שווי זה משקף שווי מניה הגבוה מעל פי 10 משוויה בספרים (שווי שוק/ הון עצמי) ומכפיל רווח של מעל 50 !!!

אלו הם מכפילי הון ורווח המתאימים לחברת היי-טק הנמצאת בצמיחה גבוהה ולא לחברת מזון הנמצאת כבר בפריסה גבוהה ובכלכלה שמאטה!
כמובן, שהערכות האנליסטים המסקרים את החברה היו מאד אופטימיות וצפו המשך צמיחה מהירה של החברה, המשך גידול חד ברווחים וכתוצאה מתחזיות אלה – המלצות קניה.

אנו בקורס הבנו שכנראה המניה במחיר גבוה מדי ומכיוון שסטיות התקן הגלומות באופציות שלה היו נמוכות יחסית (כ – 25% סביב הכסף ), מה שמעיד על מחיר אופציות נמוך יחסית, נקטנו בגישה הפשוטה של קניית אופציית PUT ערומה לטווח בינוני או ארוך (מכיוון שלא ניתן לדעת מתי המניה תיפול אם בכלל, מכיוון שאופציה ארוכה בד”כ זולה יותר מקצרה במונחים שנתיים, והשחיקה שלה – התטא – יותר נמוכה).

ב – 20 ביולי פרסמה החברה דו”חות טובים, אך פחות טובים מצפיות האנליסטים. בלי להיכנס יותר מדי למספרים אציין שהצמיחה במכירות בחנויות זהות עלו ברבעון השני ב-8%, צמיחה טובה כשלעצמה, אך הרבה פחות מהצמיחה ברבעון הראשון שעמדה על 12.7%. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 2.56$ למניה ברבעון השני. שוב, רווח נאה , אך לא כזה שמצדיק את המכפיל הגבוה בו נסחרה המניה.

בנוסף, בשיחת ועידה צוטט מנהל הכספים אומר: “זו אינה האטה מובהקת, אך זו האטה”.

כתוצאה מכך, קרסה המניה ב-22% ביום אחד, ממחיר של 404$ למחיר של 317$ תוך כדי מחזור ער של כמעט 10 מליון מניות. מאז המשיכה המניה להישחק והיא נסחרת כעת במחיר 290$ (נכון ל-31.07).

מה קרה באופציות?

עקב ירידת המניה כל האופציות נכנסו לתוך הכסף ומחירן עלה בפראות. מכיוון שאנו העדפנו אופציות שפוקעות בינואר 2013 להלן מחירן היום ואז (יום לפני פרסום הדו”ח) :

הספקולנטים בינינו שהימרו לטווח קצר (מה שאיני ממליץ לעשות בד”כ ) ועל דו”ח פחות טוב, (מה שקרה בפועל), הרוויחו כמובן הרבה יותר אם רכשו אופציות שפוקעות ב – 17 באוגוסט.

לדוגמא:

אז מה הלאה?

להערכתי, למרות ירידת המניה, מחירה עדיין יקר. למרות זאת, היא יכולה לתקן כלפי מעלה (וכבר ראיתי סקירות של אנליסטים הטוענים שזו הזדמנות קנייה). לפיכך, יש קודם כל למכור את האופציה שאתם מחזיקים ולממש רווח (כן, אל תהיו חזירים!). אפשרות נוספת היא, למכור את האופציה שאתם מחזיקים ולקנות במקומה אחרת במחיר מימוש נמוך יותר.

לדוגמא, המחזיק ב – (400)P לינואר 2013 ימכור אותה ב – 110$ וירכוש במקומה נניח (250)P שמחירה 12$. כך, גם אם המניה תעלה, יכניס לחשבון הבנק שלו 98$, אך אם המניה תמשיך ליפול ימשיך להרוויח גם על האופציה החדשה שקנה.

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני”ע המוזכרים בו ו/או ני”ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.

תגובה אחת