עדכון פדיון מוקדם בכנפיים- 06.04.13

שבוע טוב לכל תלמידי תבונה פיננסית- ביה"ס ללימודי שוק ההון.

שימו לב – עדכון לגבי אג"ח סדרה ד' של חברת "כנפיים": להזכירכם מדובר באג"ח בריבית משתנה על בסיס הריבית של אג"ח ממשלתי משתנה 0817 (גילון) +4.9%. כלומר, ריבית נוכחית של 5.7% שנתית. הריבית משולמת אחת לשלושה חודשים כאשר התשלום הקרוב בסוף מאי. הקרן נפדית לשיעורין כל שישה חודשים והפדיון הקרוב בסוף אוגוסט. ערכה המתואם של האג"ח הוא 100.5 והתשואה לפדיון במחיר הנוכחי 101.4 הוא כ-5% במח"מ של 1.35 שנים.

נתונים אלה אינם רלוונטיים מכיוון שחברת כנפיים הודיעה על כוונתה לבצע פדיון מוקדם כפוי של האג"ח במהלך שנת 2014 (מהלך שהביא לירידת מחיר של כ-1.5% בבורסה) מותנה ברישום שעבוד של 165 מליון מניות אל-על לטובת הנאמן למחזיקי אג"ח ו' (המותנה בקבלת אישור המדינה למהלך) ושחרור תמורת ההנפקה לטובת החברה (כך שהחברה ממשיכה בתהליך הארכת מח"מ החוב שלה). לפי התשקיף בעת הנפקת האג"ח יש לחברה אפשרות לבצע פדיון כזה בכל מועד תשלום ריבית. לכן, סביר שהחברה תבצע את הפדיון המוקדם בסוף מאי הקרוב או לכל המאוחר בסוף אוגוסט. הפדיון מתבצע על פי הערך המתואם, כלומר 100+ הריבית הרבעונית שכרגע עומדת על 1.425%.

אי לכך אם הפדיון יהיה בסוף מאי המחזיקים יקבלו תמורה של 101.425ברוטו-רווח של0.025% בחודשיים המשקף תשואה שנתית של 0.15% בלבד.      

אם הפדיון יהיה בסוף אוגוסט המחזיקים יקבלו תמורה של 102.85 ברוטו במצטבר (תשלום 2 ריביות רבעוניות) – רווח של1.4% בחמישה חודשים המשקף תשואה שנתית של 3.47%.  

כמובן, ייתכן גם שלא ייתקימו התנאים שציינתי ואז נשאר עם אג"ח בתנאים הרגילים- תשואה לפדיון של כ-5% במח"מ של 1.35 שנים.

בהצלחה וחג שמח לכולכם,

חיים שיבי

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני"ע המוזכרים בו ו/או ני"ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.