פייסבוק:פרסום דוחות ואפשרויות פעולה 28/10/14

שלום לכל תלמידי תבונה פיננסית – ביה"ס ללימודי שוק ההון.

היום לאחר המסחר חברת פייסבוק תפרסם את הדוחות הכספיים שלה.

מעט רקע על פייסבוק:

החברה מפעילה את אתר הרשת החברתית הגדול בעולם ומעסיקה כ-7200 עובדים במשרה מלאה. האתר של החברה מאפשר למשתמש ליצור פרופיל אישי ולשתף מידע במגוון תחומים ופעילויות כולל סטאטוסים, מידע אישי וכללי, קישורים, תמונות, סרטוני וידיאו ועוד. האתר מאפשר למשתמשים ליהנות ממגוון רחב של אפליקציות, משחקים, קישורים לאתרים של חברות מסחריות וכן פרסום בתשלום לעסקים. בתחילת אוקטובר השנה השלימה את רכישת האתר החברתי WhatsApp  בעסקה שהיקפה כ- 19 מיליארד דולר, לאחר שקיבלה אישור סופי של האיחוד האירופי.

בדו"ח שהחברה פרסמה ברבעון הקודם, ניפצה החברה את כל התחזיות עם רווח של 42 סנט למניה לעומת ציפיות של 32 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו בכ-61% לרמה של 2.9 מיליארד דולר, כמאה מיליון דולר מעל התחזיות. עקב כך קפצה המניה בכמעט 48% מאז תחילת השנה ובכ-54% בשנה האחרונה. מאז מחיר השפל בשנה האחרונה ב- 26.11.13 (43.5$) עלתה המניה בכ- 85%. כיום נסחרת  המניה במחיר שיא של כל הזמנים כ- $81.מחיר מניה זה משקף שווי שוק של כ- 210 מיליארד דולר הגבוה פי 11.3 מההון העצמי ופי 15 מהמזומן בקופת החברה (נכון לדוח הקודם). שווי שוק זה עוקף שווי של חברות ענק כגון אי בי אם, אינטל, קוקה- קולה, בנק אוף אמריקה, פייזר, אורקל ועוד.מחיר מניה זה משקף מכפיל רווח היסטורי של 86 ומכפיל חזוי ע:י האנליסטים של 40 לרווח החזוי של החברה לשנת 2015.

אין ספק שתמחור מניה כזה משקף המשך צמיחה גבוה מאד של הכנסות ורווחיות החברה בעתיד. אכזבה מתוצאות החברה עלול להוביל לקריסה במחיר המניה.

היום לאחר המסחר החברה תפרסם החברה את הדוחות הכספיים שלה. תחזיות האנליסטים הן לרווח של 40 סנט למניה וגידול של 55% בהכנסות ל-3.12 מיליארד דולר. אכזבה מהתוצאות עלולה לגרום לירידה חדה במחיר המניה בטווח המיידי ואילו הכאת התחזית תגרום למניה להשיג שיאים חדשים. ייתכן ומחיר המניה מתמחר היום את התחזיות ואף יותר מכך.

במאמר זה איני מתייחס לתמחור  של פייסבוק כמניית חלום אלא רק לתגובת המניה המיידי לפרסום הדוחות.

 דרכי הפעולה ייעשו דרך האופציות והן פשוטות ובודאי למי שלמד את הקורס אסטרטגיות השקעה באופציות בוול סטריט.  

בכדי להוזיל את  העלויות ניתן לבצע את הפעולות דרך האופציות הקצרות ביותר והזולות ביותר הפוקעות ביום ו' הקרוב.

אבחן מס' תרחישים :

תרחיש ראשון- צפי לתנודה חדה במחיר המניה עקב הפתעה בדוחות: במצב זה אנו מניחים תנודה חדה לאחד הכיוונים ללא הימור לאחד הכיוונים.

אפשרות ראשונה היא  רכישת אוכף על מחיר המניה. במצב זה נרכוש (80)C ו-(80)P במחיר כולל של פחות מ-6$  (סה"כ השקעה של 600$) המהווה פרמיה כוללת של 7.5% על מחיר המניה. כלומר, אנו צריכים שהמניה תבצע תנודה של מעל 7.5% בכדי שנתחיל להרוויח. נרוויח במחיר מניה של פחות מ-74$ או גבוה מ- 86$.

אפשרות שנייה – רכישת  שוקת. כאן יש אינספור אפשרויות אך לשם דוגמא נרכוש אופציות במחירי מימוש במרחק של5% ממחיר המניה-(84)C ו- (76)P אשר עלותן הכוללת כ-2.6$ (סה"כ השקעה של 260$ לפוזיציה). במצב זה אנו זקוקים לתנודת מניה של 6.6$ או 8.25% בכדי להתחיל להרוויח.

היתרון באפשרות השנייה הוא השקעת סכום כסף נמוך יחסית ותשואה גבוהה על ההון המושקע במקרה של תנודה חדה במניה.

החיסרון הוא שאני חייב שהמניה תנוע בלפחות 5% בכדי שאקבל תמורה כלשהי מהאופציות.

היתרון באפשרות הראשונה הוא שאני זקוק לתנודה נמוכה יותר במחיר המניה- 7.5% בכדי שאתחיל להרוויח. בנוסף, סביר שהמניה תעשה תנודה כלשהי עקב הדוחות ותזוז מאזור ה-80$ כך שבכל מקרה תהיה תמורה כלשהי לרוכש האוכף ולא כל ההשקעה תרד לטמיון.

שימו לב! בשתי האפשרויות לא ניתן להפסיד יותר מהסכום שהשקענו.

תרחיש שני- הדוחות יאכזבו והמניה תיפול

במקרה זה אתייחס לאפשרויות הפשוטות המהוות בעצם רק רכישת  אופציות PUT  של התרחיש הראשון : רכישת (80)P במחיר הנמוך מ-3$ המאפשר לי להרוויח מירידת המניה מתחת ל-77$ או 3.75% או רכישת  (76)P במחיר 1.4$ המאפשר לי להרוויח מירידת המניה מתחת ל-74.6$ או 6.75%, אך עלויות האופציה זולות יותר. היתרונות והחסרונות דומים לאלו בתרחיש הראשון.

תרחיש שלישי- הדוחות יפתיעו והמניה תעלה

במקרה זה אתייחס לאפשרויות הפשוטות המהוות בעצם רק רכישת  אופציות CALL  של התרחיש הראשון: רכישת (80)C במחיר הנמוך מ-3$ המאפשר לי להרוויח מעלית המניה מעל ל-83$ או 3.75% או רכישת  (84)C במחיר 1.2$ המאפשר לי להרוויח מעלית המניה מעל ל-85.2$ או 6.5%, אך עלויות האופציה זולות יותר. היתרונות והחסרונות דומים לאלו בתרחיש הראשון.

כמובן, ישנן גם אפשרויות נוספות כגון שימוש במרווחים  עולים/יורדים, קונדורים ועוד, אך כאן הצגתי את האפשרויות הפשוטות יותר.

בהצלחה,

חיים שיבי

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני"ע המוזכרים בו ו/או ני"ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.