חיפוש עבודה בשוק ההון

בין אם נאהב זאת ובין אם לאו, אנחנו חיים בעידן שבו הכסף מככב, ובהתאם השווקים הפיננסיים מושכים אליהם את מיטב המוחות.

עבודה בשוק ההון היא תמיד משרה מתגמלת מאוד למי שאוהב את התחום ונמשך אליו, בין אם מדובר בטלר בבנק, בין אם באנליסט ובין אם מדובר במנהל תיקי לקוחות שרבים וטובים מפקידים בידיו את כספם ונותנים בו את אמונם. ההשתכללות המשמעותית של שוק ההון, שרק תתעצם בעתיד הנראה לעין, מביאה להיצע נרחב יותר של משרות בתחום כפי שניתן לזהות גם במבט חטוף כאשר מחפשים עבודה בלוח דרושים זה או אחר, אולם העובדה שגם הביקוש גדל כל הזמן (ויעיד על כך הגידול המתמשך במספר הנרשמים ללימודי כלכלה, מנהל עסקים וכו') הופכת את חיפוש העבודה בשוק ההון למשימה לא פשוטה הדורשת תכנון מדוקדק ולעיתים גם ראייה לטווח ארוך (בדיוק כמו העבודה עצמה בשוק ההון).

מי מתאים לעבוד בשוק ההון?

עבודה בשוק ההון מתאימה לבעלי אוריינטציה ריאלית, כלומר אנשים שמספרים, חישובים מתמטיים ומודלים סטטיסטיים הם לחם חוקם, ובהתאם רכשו השכלה פורמלית בתחום (לימודי כלכלה, מימון, מנע"ס וכדו') – כמעט ולא תמצאו מודעה בלוח דרושים שאין בה התייחסות לפרמטר זה.

מבחינת מבנה האישיות הנדרש, עבודה בשוק ההון מחייבת קור רוח, יכולות ריכוז גבוהות ובמיוחד בתנאי לחץ, קבלת החלטות מהירה ואיכותית, עמידה בלחצים והתמודדות עם משברים (שהרי מדובר בעבודה בתחום שהביצועים בו ניתנים לכימות בכל רגע ורגע ואכן נמדדים כל הזמן), רציונאליות גבוהה, ביטחון עצמי בשפע וגם תחרותיות לא תזיק.

רוב המודעות המתפרסמות בלוח דרושים בשוק ההון כוללות גם דרישה לניסיון, וזהו אחד המכשולים בדרך למשרות המתגמלות באמת.

לוח דרושים, מאגר קורות חיים או צמיחה בתוך המערכת – כיצד מגיעים למשרה מתגמלת באמת?

על מנת להגיע למשרות המתגמלות באמת, הן מבחינת רמת השכר והן מבחינת האתגר המקצועי והסיפוק, מחפשי העבודה חייבים להוכיח את כישוריהם הגבוהים. דרך אחת היא להפגין מצוינות –בפני מי שניהל בהצלחה מסחררת תיק השקעות אישי לאורך שנים, למשל, ייפתחו לא מעט דלתות לאחר שיסיים את לימודיו והוא אף יוכל לדלג על השלב המתסכל של נבירה בלוח דרושים.

דרך אחרת היא לצמוח בתוך המערכת, כלומר להתחיל כבר בתור סטודנטים במשרות פשוטות יחסית דוגמת טלר, איש מכירות וכו' (משרות אותן ניתן למצוא בכל לוח דרושים ובפרט בכאלה המתמקדים בשוק ההון) ולהקפיד על רמה גבוהה מדי יום, הן מבחינת המחויבות לעבודה והן מבחינת הביצועים. בדרך זו, לאחר סיום הלימודים ובפרט לאחר שצולחים את מבחני הרשות לניירות ערך בדרך לקבלת רישיון יועץ השקעות, ניתן להתקבל בקלות למשרת סטאז' בתוך המערכת שכבר מכירה את האדם ומודעת ליכולותיו – ולאחר מכן השמיים הם הגבול.

דרך חדשנית ומתקדמת אף יותר, המתאימה במיוחד לשוק מתקדם וחדשני כמו שוק ההון, היא מאגר קורות חיים: מי שמתאים לעבודה בשוק ההון יכול להשאיר במאגר כזה את קורות חייו, ואלה כבר יצודו את עיניהם של מעסיקים בתחום שייצרו איתו קשר, וכל שיישאר לו לעשות הוא להרשים אותם ביכולותיו.