סקירה שבועית 23.03.14

שבוע טוב לכל תלמידי תבונה פיננסית – ביה”ס ללימודי שוק ההון.
להלן ההתפתחויות האחרונות בשווקים מאז הסקירה האחרונה ( פורסמה בוידיאו):

האירוע המהותי בשווקים השבוע היה החלטתה של ג’נט ילן, נגידת הפד החדשה להמשיך ולצמצם את המדיניות המוניטארית המרחיבה. במסגרת זו, קצב הרכישות החודשיות של אג”ח ממשלה ואג”ח מגובות משכנתאות ירד ב-10 מיליארד דולר ל-55 מיליארד דולר.
בנוסף, הפתיעה נגידת הפד את השווקים באומרה שתוכנית ההרחבה עשויה להסתיים בסתיו הקרוב ועליית הריבית עשויה להתחדש כחצי שנה לאחר מכן כתלות בפרמטרים הכלכליים.
כתגובה מידית הגיבו שווקי המניות והאג”ח בירידות והדולר התחזק כנגד המטבעות האחרים בעולם.
אף אצלנו התחזק הדולר לרמה של כ-3.48 לאחר ששהה מתחת לרמה של 3.46.
כתוצאה מעליית התשואות באג”ח של ממשלת ארה”ב חלה עליית תשואות גם אצלנו.
ביום ו’ חזרו התשואות לרדת לרמה של 2.75% באג”ח ל-10 שנים, מה שכרגע מביא לירידת תשואת קלה גם אצלנו במסחר (יום א’) והאג”ח ל-10 שנים נסחרת בתשואה נמוכה מ-3.4%, פער של 0.65% בלבד מעל האג”ח של ממשלת ארה”ב.
גם בספרד ואיטליה התשואות ל-10 שנים הן סביב 3.3-3.4% ואילו ביוון שבה התשואה ועלתה מעל 7% לאחר שירדה מתחת ל-6.6% לפני כעשרה ימים.

אצלנו, באפיק הקונצרני התשואות ממשיכות לרדת לרמות שפל היסטוריות. כך, מדד תל-בונד 20 נסחר כרגע (יום א’) בתשואה פנימית של 0.74% (מעל המדד) לעומת 0.92% בסקירה הקודמת ותל-בונד 40 נסחר בתשואה של 0.6% לעומת 0.78% בסקירה הקודמת. מדד תל- בונד שקלי נסחר בתשואה של 2.03% לעומת 2.12% בסקירה הקודמת ואילו תל-בונד תשואות נסחר בתשואה של 2.15% לעומת 2.25% בסקירה הקודמת. על אלו יש להוסיף את המדד החדש תל-בונד מאגר שנסחר בתשואה של 1.07%. תשואה זו אינה מלמדת הרבה שכן כפי שהסברתי בסקירה הקודמת מדד זה כולל גם אג”ח צמודות וגם שקליות הנושאות ריבית קבועה או משתנה.

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ירד אצלנו ב- 0.2% בפברואר בהמשך לירידה של 0.6% בחודש מרץ כך שהאינפלציה המצטברת ל-12 החודשים האחרונים מסתכמת ב-1.2%. בחודשים הבאים צפויים להיות המדדים חיוביים וציפיות האינפלציה לשנה קדימה הן סביב 1.6-1.7%.
עקב כך, סביר שנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, בהחלטתה מחר,תתיר את הריבית על כנה- 0.75%.

במישור המנייתי, מדד המעוף שנגע שבוע שעבר בשיא כל הזמנים-1386, נסוג כרגע מעט משיאו זה, אך נמצא עדיין ברמות שיא היסטוריות. זאת כמובן בעיקר עקב הריביות הנמוכות בעולם, כולל אצלנו, המשך עליות השערים בעולם כולו וזרימת הכספים לקרנות הנאמנות ותעודות הסל.

בשבוע האחרון פרסמה חברת הפטרוכימיים מתווה להסדר חוב ואילו חברת טאואר הגיעה להסכם הארכת החוב עם מחזיקי האג”ח של ג’אז- הרחבה על כך בכנס ביום ה’ (27.03).

שיהיה לכם שבוע טוב,
חיים שיבי

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני”ע המוזכרים בו ו/או ני”ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.