אפריל נדל”ן אג”ח: הצעת רכש ופדיון מוקדם-17.02.19

תזכורת : חברת אפריל נדל”ן הוקמה ביום 3 ביוני 2012 לצורכי יישום ההסדר שבוצע בין דלק נדל”ן בע”מ, לבין מחזיקי אגרות החוב של דלק נדל”ן אשר אישרו את הסדר החוב ( הידוע כתספורת של תשובה), ולצורך זה בלבד.

במסגרת ההסדר ולצורך יישומו, הונפקו על ידי החברה ביום 5 בדצמבר 2012 אגרות החוב סדרה 1הסחירה ואגרות החוב סדרה 2 הבלתי סחירה ובעלת תנאים מיוחדים כפי המפורט בהמשך.

דירקטוריון החברה החליט על ביצוע  פדיון מוקדם מלא, של יתרת הערך הנקוב, של אגרות החוב סדרה 1 של החברה אשר מועד הפרעון המקורי ביום 5 לדצמבר 2019 .  הפדיון יבוצע ביום ב25  בפברואר 2019 לפי שער של  104.35 אגורות.

במקביל, החברה פונה לכלל המחזיקים באגרות החוב סדרה 2 של החברה לרכוש מהם את כלל אגרות החוב סדרה 2 הבלתי סחירים של החברה המוחזקות על ידם, בהצעה לרכישת כ-91 מיליון אגרות חוב (סדרה 2) במחיר כולל של כ-33 מיליון ש”ח, המשקפים מחיר של 36 אגורות לכל 1 ש”ח ע.נ. אגרת חוב (סדרה 2).

אג”ח סדרה 2 הינו אג”ח הנושא ריבית של 2% לשנה ,הנצברת עד הפירעון (ריבית דריבית) באם יתקיים.

תנאי האג”ח לביצוע פירעון: אם במהלך אחד הרבעונים הקלנדריים בשנת 2020 יעמוד מחירה הממוצע של מניית דלק על 1200%, מותאם לחלוקת דיבידנד, הטבות, זכויות וכו’, ייפרע האג”ח לפי תנאיו המקוריים, כלומר לפי ערך מתואם של כ-113 אגורות ל 1 ע.נ. אג”ח.

בהתאם לדיבידנדים שחולקו עד כה, מחירה המתואם של מנית דלק הוא 916.3 אגורות- גבוה בכ-50%   ממחירה הנוכחי. למען הסר ספק- בתום כל רבעון בשנת 2020 תתבצע בדיקה של מחיר מנית דלק לפי שער סגירה במהלך כל יום מסחר. אם ממוצע המחיר יעבור באחד הרבעונים את המחיר המתואם ( כרגע 916.3) אזי יתבצע הפדיון כאמור.

אבל!!! אם לא יתקיים תנאי זה, תפקענה אגרות החוב סדרה 2 ותתבטלנה מבלי שהמחזיק בהן יהיה זכאי לכל תשלום בגינן.

בעצם זוהי אופציה בינארית אשר בהתקיים התנאי האופטימי תניב תזרים חיובי של 113 אגורות  ובהתקיים התנאי הפסימי תפקע ללא כל תמורה.

חישוב שווי אופציה כזו לפי מודל בינארי נותן שווי של 10-15 אגורות כתלות בסטיית התקן הגלומה במניית קבוצת דלק. זאת, לעומת שווי של 36 אגורות בהצעת הרכש.

המשמעות היא שגם אם מישהו מאמין שמניית דלק תגיע למחיר זה, עדיף לו להיענות להצעת הרכש ולרכוש מניות דלק במקום.

ייתכן שתשובה או יועציו מעריכים שמניית דלק אכן תגיע למחיר הזה. לי נראה שהם פשוט רוצים לסיים עם סאגת דלק/אפריל נדלן ולמחוק את כל האג”ח הקיימים.

המשך שבוע טוב.

תגובות