והקורסת התורנית היא….. ? – 10.08.2012

במאמר שפרסמתי בשבוע שעבר בנוגע לחברת CMG ציינתי רשימה נוספת של חברות המתומחרות לטעמי ביוקר. האחרונה ברשימה חברת PCLN. מנית החברה שמספקת שירותי תיירות ונופש באמצעות אתרי אינטרנט ברחבי ארה”ב, אירופה ואסיה קרסה ב – 7.5% ביום ה – 08.08.12 הסיבה: LAZARD CAPITAL המסקרת את החברה הורידה את דירוגה מ “קניה” ל “החזק” עקב ציפיות לחולשה בביצועי החברה ברבעון השלישי.

קורסת נוספת באותו יום הייתה מנית איזיצ’יפ (EZCH) הדואלית, אשר קרסה ב – 25% במסחר בארה”ב ובהתאם למחרת בת”א. החברה שעוסקת בתכנון ופיתוח מעבדים משולבים לשימוש ברשתות תקשורת מהירה, דיווחה על תוצאות חלשות לעומת השנה הקודמת וציפיות להתאוששות רק בשנה שלאחר מכן.
למחרת, ביום ה 09.08.12 קרסה מנית טאואר (TSEM) הדואלית ב-14%. יצרנית השבבים ממגדל העמק, פרסמה דו”ח טוב לרבעון השני, אך צופה חולשה וירידה בהכנסות ברבעון השלישי.

יומיים קודם, נפלה מניית גיוון אימג’ינג (GIVN) הדואלית ב – 10% בארה”ב עקב הקטנת שוק היעד של גלולת המעי הגס שלה.

מנגד, מניית חברתFSLR העוסקת בפיתוח, ייצור ושווק של תאים סולאריים לתחנות כוח סולאריות קפצה השבוע בכ – 45%. יש לציין שמנית החברה נסחרת עדיין במחיר הנמוך בכ – 80% לעומת מחירה בתחילת השנה.

לבוגרי הקורס האחרון של “אסטרטגיות השקעה באופציות ב”וול – סטריט” אשר ביצעו אסטרטגית “מרווח עולה” או “COVERED CALL” רצוי לבחון יציאה מהפוזיציה .

כדאי לציין שאסטרטגיות אלה נבחרו כאשר המניה נסחרה סביב 12-14$ (כיום מעל 21$) וסטיות התקן של האופציות מאד גבוהות (סביב 80%). לפיכך, רכישת אופציית CALL ערומה או רכישת אופציית PUT כהגנה על המניה, עלותן גבוהה מאד. אי לכך, נבחרו האסטרטגיות הנ”ל.

לא לשכוח, השבוע אושרו הצעדים הכלכליים לצמצום הגירעון ועיקרם, העלאת המע”מ ב – 1% שתיכנס לתוקפה כבר ב-1 בספטמבר.כמו כן אושרו צעדים נוספים להעלאת מיסי הכנסה למשתכרים מעל לסכום מסוים שיכנסו לתוקף רק ב 2013.

להערכתי, צעדים אלה אינם מספיקים עקב התחייבויות תקציביות של הממשלה לשנת 2013 והאטה בקצב הצמיחה אשר תפחית את הכנסות הממשלה.
אי לכך צפו לגזירות נוספות כבר בתקציב 2013!!!

שיהיה לכם סוף שבוע טוב – חיים שיבי

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני”ע המוזכרים בו ו/או ני”ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.

תגובות