ההצבעה באיטליה וגידור דרך אופציות.1.12.16

שלום לכל תלמידי תבונה פיננסית – ביה"ס ללימודי שוק ההון.

כאמור, ביום א' הקרוב, 4.12, יתקיים באיטליה משאל עם על שינוי ברפורמות חוקתיות שלא הצליח להעבירן בפרלמנט. מטרת המשאל היא להוציא לפועל שלושה שינויים עיקריים בחוקה האיטלקית: הראשון יאפשר לבית הנבחרים להיות המחוקק הראשי בעוד, בניגוד למצב היום, אישור הסנאט לחוק יידרש רק בנושאים מסוימים. השינוי השני יצמצם באופן משמעותי את גודלו של הסנאט מ-320 סנאטורים ל-100 סנאטורים שייצגו את הפרלמנטים האזוריים של איטליה ולא ייבחרו בבחירות הכלליות. השלישי יהפוך את בית הנבחרים לגוף היחיד שרשאי להצביע הצבעת אמון בממשלה.

רנצי, ראש ממשלת איטליה, הודיע כי יתפטר אם העם לא יתמוך בשינוי הרפורמות ואת המהלך שהוא מוביל לייצוב מערכת הבנקאית האיטלקית.

יש לזכור כי איטליה הנה הכלכלה השלישית הגדולה באירופה, אך לא כמו שתי הראשונות- גרמניה וצרפת, היא בעלת חוב מעיק של למעלה מ 2 טריליון יורו! המהווים מעל 130% של יחס חוב לתוצר, צמיחה שלילית, אבטלה גבוהה ואי שביעות רצון רבה בקרב מעמד הביניים.

גרוע מכך, מערכת הבנקאות שלה רעועה לחלוטין. כך, מתוך חובות רעים של כטריליון יורו בכלל מערכת הבנקאית האירופאית מחזיקים הבנקים האיטלקיים בחובות רעים בסך של כ -360 מיליארד יורו , המהווים כ-18% מכלל ההלוואות הבנקאיות לעומת 2.5-3% בגרמניה וכ- 4% בצרפת.

התפטרות רנצי עלולה להוביל את מערכת הבנקאות האיטלקית לסחרור וחששות ליציאת איטליה מגוש היורו. תהליך זה עלול להשפיע על שווקי אירופה והעולם כולו וכמובן להחליש מהותית את היורו, תהליך שמקדים ומתרחש כבר עתה.

שימו לב, שהסקרים האחרונים מראים שהעם אומר לא  לרנצי ( למרות שכבר ראינו טיבם של סקרים הן בברקזיט והן בבחירת טראמפ בארה"ב).

הדרך הטובה להגנה מתרחיש זה (למרות שראינו שבניגוד לדעת כולם השווקים דווקא עלו ושברו שיאים חדשים עם בחירת טראמפ), יהיה דרך רכישת אופציות PUT קצרות על תעודת הסל EWI הנסחרת  בארה"ב. תעודה זו, על מדד המניות האיטלקי הנקובה ביורו אל מול הדולר.

תעודה זו נסחרת כיום במחיר של 21.9$ ונמצאת כיום כ-25% מתחת לשיאה השנתי (בעיקר "הודות" למניות הבנקים). תעודה זו אינה מגודרת מטבעית ולכן בתרחיש הפסימי היא עלולה לרדת חזק הן כתוצאה מירידת בורסת איטליה והן עקב היחלשות היורו כנגד הדולר.

אפשרויות הפקיעה הקרובות :

9.12.16 (טווח 5 ימים מההצבעה)

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 21 במחיר של 40$ ( לזכור- האופציות בכפולות של 100)המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 6% (נקודת האיזון) ומטה.

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 21.5 במחיר של 60$ המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 4.5% (נקודת האיזון) ומטה.

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 22 במחיר של 85$ המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 3.4% (נקודת האיזון) ומטה.

 

9.12.16 (טווח 12 ימים מההצבעה – הפקיעה החודשית למי שמעריך שההתדרדרות תמשך)

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 21 במחיר של 50$ ( לזכור- האופציות בכפולות של 100)המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 6.4% (נקודת האיזון) ומטה.

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 21.5 במחיר של 70$ המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 5% (נקודת האיזון) ומטה.

ניתן לרכוש PUT במחיר מימוש 22 במחיר של 90$ המגנה מפני ירידת מחיר התעודה של 3.7% (נקודת האיזון) ומטה.

יש לזכור שהאופציות סחירות ונזילות וניתן למכרן בכל רגע לפני תאריך הפקיעה בהתאם להתפתחויות. אם נישאר עד לפקיעה ולא יתרחש התרחיש הפסימי כפי שהוצג, נפסיד את כל הפרמיה. לכן, זו אמורה להיות אסטרטגית גידור (הגנה) ולא הימור בסכומים גבוהים.

לא אפרט כאן את היתרונות/חסרונות בכל אופציה שהראיתי כאן לעומת האחרות ( כפי שבוגרי אופציות וול-סטריט יוכלו להסיק לבד) אך אני מקווה שההיגיון  מובן. בהצלחה!

תזכורת- שיעור ראשון מלא ללא התחייבות על כתבי אופציה ושימוש מעשי ( דוגמאות מהשוק תוך שימוש בסימולטור) בהם ככלי גידור או מינוף. זאת, במסגרת הקורס "כתבי אופציה+חוזים עתידיים ואופציות מעוף".

שימו לב! השיעור פתוח לכולם (גם למי שלא מעוניין בקורס), נדרש רק רישום מוקדם.  
ביום ב' שבוע הבא, 05.12.16 שעה 18:00:בתיכון היובל, דוד שמעוני 27 הרצליה 

לפרטים והצטרפות- 050-8227757.

סוף שבוע טוב, חיים שיבי.

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא, וכן אין לראות בו כהמלצה לקנות ו/או למכור את ני"ע המוזכרים בו ו/או ני"ע אחרים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב עשוי לקנות, למכור, לייעץ או להחזיק, עבורו או עבור אחרים בניירות הערך המוזכרים בכתבה.